MARKETING: Articol

"Făcându-ţi propria EXPOZITIE"


   Expoziţiile formeazã o parte importantã a "mix"-ului de marketing; iatã cum stau lucrurile:
   Expoziţiile asigurã oportunitatea pentru potenţialii cumpãratori ai unui produs sau serviciu de a vedea şi compara toate produsele de ultimã orã în acelaşi loc şi în acelaşi timp. O vizitã într-o zi poate economisi mult timp irosit altfel cu cãutãri pe web, telefoane, întâlniri cu vânzãtori etc. Ele oferã deasemenea vizitatorilor şansa de a fi la curent cu ultimele noutãţi, chiar dacã încã nu se aflã pe piaţã pentru a putea fi cumpãrate chiar atunci.
   Din punctul de vedere al unui expozant, ei au toţi (sau cel puţin un procent destul de mare) potenţialii cumpãrãtori în faţa lor în acelaşi timp, au ocazia sã facã o“declaraţie” despre ei înşişi, sã arate şi/sau sã demonstreze ultimele lor oferte, sã se întâlneascã şi sã vorbeascã cu clienţii existenţi şi sã facã noi contacte. Expoziţiile funcţioneazã (dacã sunt conduse corespunzãtor şi compania de expoziţii respectã planificarea). Dacã nu fac astfel, marile afaceri nu îi susţin - şi vor continua sã o facã.
   Existã show-uri dedicate fiecãrei activitãţi comerciale în parte - comerţ cu amãnuntul, turism, automobile, transport, design interior, management, educaţie,sãnãtate, administraţie localã, arhitecturã,
construcţii – lista este teoretic inepuizabilã.
   Dacã aveţi ceva de oferit unui anumit sector al pieţei, sã expuneţi la un show specific, puteţi câştiga noi contacte şi noi afaceri.

 
   Bineînţeles, dacã operaţi la nivel local sau regional, show-urile naţionale nu vã vor fi de mare folos. Existã, totuşi, un mare numãr de expoziţii “business to business” şi o reţea de evenimente organizate pe o bazã localizatã şi participarea la acestea poate fi foarte satisfãcãtoare, mai ales dacã afacerea dvs. este singura de acest fel care expune. Ele prezintã o oportunitate idealã de a facecunoscut numele şi capabilitãţile dvs. unei mari secţiuni de potenţiali cumpãrãtori. Deci, expoziţiile funcţioneazã, dar nu este acest lucru o formã foarte scumpã de marketing? Rãspunsul este cã ar putea fi aşa, dar nu este absolut necesar.
   Cheia expoziţiilor de succes constã în planificarea şi pregãtirea riguroasã. Verificaţi costurile (notã- spaţiul pentru stand este adesea negociabil, în special dacã închiriaţi din timp şi organizatorii încã au spaţiu disponibil), fãceţi-vã bugetul şi asiguraţi-vã cã este unul real.
   Atunci când închiriaţi standul, asiguraţi-vã cã aţi înţeles ce veţi obţine, şi ce alte costuri suplimentare aţi putea avea (mochete, electricitate, depozitare, mobilier etc.).
   Producãtorii de semnalisticã opereazã în zona “creativã” şi ar trebui sã aibã cunoştinţele şi aptitudinile disponibile în interior pentru a fi siguri cã standul lor este atrãgãtor şi cã se evidenţiazã din mulţime.
Dacã standul dvs. este mic, va trebui sã folosiţi graficã şi fotografii care sã ilustreze munca dvs.- asiguraţi-vã cã sunt de cea mai bunã calitate. Dacã aveţi un spaţiu mai mare într-o expoziţie localã, aţi putea sã daţi exemple efectiv din ceea ce lucraţi – sau chiar mai bine, sã faceţi o demonstraţie.



   Instruiţi staff-ul care va prezenta standul şi asiguraţi-vã cã au înţeles ceea ce vreţi de la ei ( nu este nimic mai rãu decât un staff care sã stea la intrarea standului cu o expresie severã pe faţã şi cu braţele încrucişate îndepãrtând pe oricine, cu excepţia poate a individului care stã în colţul standului, completând formulare folosind laptopul sau luând prânzul şi refuzând sã se deranjeze pentru oricine).
   Dacã vreţi sã expuneţi, faceţi efortul de a anunţa clienţii actuali şi cei de perspectivã cã veţi fi acolo şi invitaţi-i pentru o discuţie informalã. Aţi putea încerca deasemenea sã trimiteţi un comunicat de presã la presa localã sau de specialitate.
   Aveţi nevoie deasemenea sã daţi ceva vizitatorilor care sã le spunã despre produsele şi capabilitãţile dvs.- un prospect sau o broşurã - care sã le reaminteascã despre organizaţia dvs. atunci când vor merge la ei la birou. Aveţi nevoie deasemenea de un mecanism de înregistrare a vizitatorilor standului. Strângeţi neapãrat cãrţi de vizitã dar sã aveţi deasemenea un chestionar, care sã vã permitã sã notaţi natura oricãrei cerinţe, nivelul de interes şi durata teoreticã a oricãrui proiect.
   Apoi, când showul se terminã, începe adevãrata muncã. Cãile şi contactele pe care le-aţi generat sunt cele care acum trebuie transformate în afaceri adevãrate.